// stai leggendo...

Palcoscenico

Fasti Poiesis

the gesture of harta performing


In the sense of poietics, the poet prepares, convocates, orders a sacrifice,
works poetic art.
In poietics, the word is not disembodied, it has not yet been taken from
the body.
The word acts in the poet, who exhibits his own things totally, through the
anguish of his own existence and the process of non-theatrical dramatization.
The poet in the first place uses the means, purer, more repugnant
and refined, that he possesses: the muscle body, the nerve body.
In the performance, or poetic act, the body is loosened from all functionality,
has no tasks to bring to term, stops making itself useful.
Hands grasp emptiness, dose over objects full of poetic intimacy.
Legs are fractured to accelerate the race inside being. Lips do not open,
the word dies feebly, certain of its silence.
The skinless poet in his turn skins the word. Breaking the word, the poet
investigates the chastity and enchantment of the trembling body.
Working thus, he divides the word from itself, he cuts its mouth.
The poet plays life, surrounding the resonant body with a silence that sinks
the word.
Each word hides an abyss, lives its song in the burnings of the poet body.
This totality of language distances the performer from himself, suspends
him in the utopia of communion.
The soul of the poet-performer is a ball made of water, an identical, non
reading hole with a humid entrance.
His house is recovered with wind. Enlarging , it will have five stains on a
lightless altar and a faceless theater of stone.

……………………………………………………………………………

Per tutti gli utenti Microsoft Windows: per visionare il video è necessario installare un controllo ActiveX. Per visualizzare correttamente il video è necessario poter disporre di connessione xDSL da 500 Kbps almeno.

……………………………………………………………………………

Testi: Michel Leiris
Forografia: Bruno Zanzottera
Musiche: Riccardo Sinigaglia
Riprese video: Danilo Porcellini | Corrado Fontana
Montaggio: Danilo Porcellini | Nicola Frangione
Neon-art: Ruggero Maggi

Ringraziamo Nicola Frangione per la gentile concessione

Commenti

Non ci sono ancora commenti

Lascia un commento

Fucine Mute newsletter

Resta aggiornato! Inserisci la tua e-mail:


Leggi la rubrica: Viator in fabula

Articoli recenti

L’Italia è tutta una Brancalonia

2020: l’anno in cui Lucca cambiò

2020: l’anno in cui Lucca cambiò

Eva contro Eva a teatro con Gillian Anderson

Eva contro Eva a teatro con Gillian...

Che paura, nonno!

Trieste Science+Fiction 2020

Intervista a Antonio Buero Vallejo

Intervista a Antonio Buero Vallejo

Teatro a leggio: Il Dio del massacro

Florence Korea Film Fest 2020

Florence Korea Film Fest 2020

Perpendicolare: poesia, musica e movimento

Il sistema Shakespeare sotto accusa

Le rovine e le ombre di Manderley: Rebecca dal libro al film (II)

Le rovine e le ombre di Manderley:...

Le rovine e le ombre di Manderley: Rebecca dal libro al film (I)

Le rovine e le ombre di Manderley:...

Attori Quarantenati Anonimi: sopravvivere alla quarantena grazie...

Far East Film Festival 2020

Discorso sull’Orrore dell’Arte

La donna della domenica e le sue...

Teatro francese in allegria per situazioni di...

La Traviata al Maggio Musicale, febbraio-marzo 2020

Eclissi di Ezio Sinigaglia (Modus Legendi 2020)

Don Matteo: siate banali, siate buonisti

La coccinella e il gatto nero

La coccinella e il gatto nero

Fábio Moon/Gabriel Bà: Storie e non pin-up

Signori, il delitto è servito (in versione...

Trieste Film Festival 2020

Non solo giochi di ruolo

Jeff Grubb: Non solo giochi di ruolo

Casomai un’immagine

sir-27 mar-25 viv-19 viv-27 12_pm kubrick-18 kubrick-28 kubrick-47 offf ruz-02 ruz-04 petkovsek_07 14 32 34 mezzanine tyc3 cip-02 9 holy_wood_20 heater pm-27 murphy-07 murphy-37 07 vivi-04 Cut-up Face 2 Presagi di Birman, 1975 Carol Rama Ritrovamento oltremare 2009